На засіданні комітету уряду Непалу, що відбувся у п'ятницю, 26 квітня, при розгляді питань щодо весняного експедиціонного сезону 2024 року на Евеерсті, було прийнято рішення про використання вертольотів для доставки необхідного експедиційного спорядження до висотного табору II (на відмітці 6400 м).
Зустріч завершилася запитом офіційного дозволу від Управління цивільної авіації Непалу (CAAN) на використання вертольотів.
Це означає, що вперше в історії експедицій на Еверест, вертольоти будуть використовуватися для переправлення матеріально-технічних вантажів для експедицій вище базового табору ( на відмітці 5300 метрів).
Від редакції:
Нагадаємо, що цього сезону 2024 року, серед майже 400 іноземних альпіністів на Евересті будуть й 5 українціів: дві жінки (серед них - Антоніна Самойлова ) і 3 чоловіки.
Загалом, за всю історію Евересту на її вершині побувало 35 українських альпіністів (включаючи шістьох жінок), які здійснили загалом 43 успішних сходжень.
Детальніше про цю статистику Ви можете прочитати в нашій статті: Українці на Евересті: статистика сходжень
Постанова уряду також дозволяє використання вертольотів над базовим табором лише для пошуково-рятувальних завдань.
При цьому експедиційні агентства повинні отримати попередній дозвіл від влади на використання вертольотів над базовим табором, що зазвичай дозволяється лише для екстрених пошуково-рятувальних цілей.
Зацікавлені сторони, присутні на нараді, яка відбулася в базовому таборі Евересту, досягли згоди отримати дозвіл на використання вертольотів для переправлення експедиційного спорядження та провізії до табору II, а потім доставити їх до базового табору після завершення експедиції.
На зустрічі були присутні представники Департаменту туризму, Армії Непалу, Асоціації операторів експедицій Непалу, Комітету з контролю забруднення Сагарматха, Асоціації гімалайських рятувальників
Ця рекомендація про використання вертольотів випливає з практичних потреб сучасності.
Цього року відбулася значна затримка у прокладанні маршруту через льодоспад Кхумбу до другого висотного табору через часті обвалення сераків та рухливість льодових брил.
При цьому команді шерп Icefall Doctors довелося відмовитися від звичайного маршруту й обрати довший і ризикований маршрут через західний відріг.
«Якщо ми будемо наполягати на використанні лише людської праці для транспортування експедиційних вантажів до висотних таборів, відкриття маршруту до вершини буде відкладено настільки, що залишиться лише дуже коротке вікно для сходження», – додав Пасанг Ламу Шерпа (Pasang Lhamu Sherpa), голова ассоціації альпіністів Евересту.
Очікується, що роботи з провішування мотузок до вершини гори завершаться до другого тижня травня, а сезон сходження завершиться до кінця травня.
Експедиційні компанії чинили тиск на уряд, щоб той дозволив їм перевезення вантажів до висотних таборів, щоб компенсувати затримку з відкриттям маршруту через льодоспад Кхумбу.
Мінгма Шерпа, голова компанії Seven Summit Treks, наголосив на початку цього тижня, що своєчасне сходження на вершину було б неможливим без вертолітного перевезення вантажв до вищих таборів.
Маршрут через льодоспад Кхумбу, як правило, відкривається на початку квітня, що дає шерпам достатньо часу, щоб заздалегідь транспортувати через нього необхідні вантажі, такі як їжа, намети, паливо, кисневі балони та альпіністське спорядження. Цього року цю ділянку маршруту відкрили на третьому тижні квітня, оскільки шерпи Icefall Doctors двічі зайшли в глухий кут через обвал сераків.
Маршрут через льдоспад Кхумбу цього року пролягає через Західну ділянку, яка вважається небезпечною і її уникали після смертоносної лавини в 2014 році, яка забрала життя 16 непальських гідів.
«Постачання вантажів повітряним транспортом до вищих таборів захистить життя шерпів, які повинні пройти через льодоспад з важкими вантажами», — сказав Ракеш Гурунг, директор Департаменту туризму, додавши: «Цього року маршрут проходить через західний відріг, який довший за попередній. Я цитую одного з гідів, які надіслали мені цю інформацію, що маршрут цього року на півтори години довший за попередній», – сказав Гурунг, цитуючи Нарендру Шахі, одного з гідів.
При цьому Гурунг наголосив, що маршрут до першого висотного табору виявився кращим, ніж очікувалося.
"Цього разу до першого висотного табору є лише три драбини, і лід виглядає міцним. Маршрут здається бепечнішим, але він точно довший зачасом проходження"