Фальшивий сніговий барс: фейкові фото



Надто гарним був барс....
Нещодавно весь світ облетіли світлини снігового барса, зроблені у високогіррі Непалу «Кіттією Павловські (Kittiya Pawlowski)», в оточенні грандіозних Гімалайських гір.

Але, зображення «американського фотографа» демонструють дивні світлові та колажні ефекти, що нагадують фотомонтажі.

Сумніваючись перед цим клубом фактів, команда з французського гірського журналу AlpineMag проаналізували ці фото.
На трьох з них моливо довести маніпуляції, знайшовши гори, які фотограф використовував для фону для створення монтажів.
Що стосується ймовірності присутності снігового барса в льодовиковій зоні, то фахівець Венсан Мюньє категоричний: це неможливо!

Ось правда про ці підроблені фотографії.

У кількох словах:

  • 3 перевірені фотографії підроблені (це колаж із кількох фотографій)
  • 1 фотограф з непідтвердженою ідентичністю
  • 1 сніговий барс, що йде по малоймовірним місцям його звичного середивища (на думку фахівця з цього питання Вінсента Мюньє)


Чотири фотографії.
Тільки чотири фото без преамбули та історії.
Його автор Кіттія Павловські (Kittiya Pawlowski) каже, що вона американський фотограф. Але світові фотографи дикої природи ніколи не чули про неї, як і фотографи гір загалом.
Але початківцям таки пощастило, і «Кітію Павловські» не можна звинувачувати в тому, що вона змогла зробити зображення снігових барсів, які інші мали можливість побачити лише після кількох років пошуків у Гімалаях.

Де виникають справді питання, так це в характері самих фотографій, їх композиції, освітленні, їхньому географічному розташуванні.
Іншими словами, під сумнів підпадає їх правдивість.

Зображення Кіттії прекрасні, але це творіння, композиції з кількох зображень, склеєних разом, щоб зробити єдине фото, за допомогою програмного забезпечення, такого як Photoshop.
Однією з головних проблем, пов’язаних із розповсюдженням цих зображень, є те, що вони представлені не як витвори, а як реальні фотографії, з довгою промовою фотографа, яка розповідає про свій шлях до Горак Шеп, біля підніжжя Евересту, у пошуках снігового барсу.

Вінсент Мюньє, фотограф, який й сам багато часу стежив за сніговим барсом, говорить це чітко й голосно: «Я не маю нічого проти такого роду штучних зображень, але їх потрібно представляти як такі!»

Фотограф без фотографій

Творчість Кіттії Павловські (Kittiya Pawlowski) маловідома. На її сайті, повністю присвяченому чотирьом фотографіям снігового барса немає інших фотографій тварин. Те саме й на сторінці в Instagram: її обліковий запис відображає лише п’ять фотографій: чотири фото зі сніговим барсом та одна з її фотографію та більше нічого.
Н анеї підписалися понад 50 тисяч людей. Хто знає фотографа, який не показує свої зображення у своїх онлайн-галереях? Можливо, деякі, яких можна перерахувати на пальцях однієї руки.

Щоб знайти інші фотографії американки, потрібно пошукати в Інтернеті сліди її роботи. Щоб знайти фотографію під назвою «Чужі світи», потрібно поглянути детаьніше на номінантів премії "Fine art Photography Awards".
Ця фотографія є візуальним твором, на якому зображено жінку в оточенні медуз під водою з божественним світлом. Це досягнення є справжньою виставою цифрового графічного мистецтва, іншими словами у Photoshop, програмному забезпеченні для редагування зображень.

Те саме на зображенні профілю, наданому Кіттією. У деталях ми помічаємо «зайве» пасмо волосся, що не поєднується із зачіскою молодої жінки на зображенні. Беззаперечний доказ маніпуляції. Спостерігаючи за контурами її тіла, кілька місць також викликають підозру, з артефактами та іншими ненормальними плямами. Але навіщо маніпулювати зображенням профілю? Навіщо цифрове об’єднання на тлі зображення Гімалаїв, якщо Ви дійсно там побували?

Одна впевненість на цьому етапі: «Кіттія Павловська» є фахівцем у візуальному мистецтві та Photoshop.

HD-зображення профілю, надане “Kittiya Pawlowski”. Неймовірне пасмо зліва, а коса справа. Інші артефакти свідчать про монтаж. (Примітки Alpine Mag).
HD-зображення профілю, надане “Kittiya Pawlowski”. Неймовірне пасмо зліва, а коса справа. Інші артефакти свідчать про монтаж. (Примітки Alpine Mag).


Історія неправдоподібностей

Таким чином, єдина історія в її блозі – це історія його фотографічного походу навколо Горак Шеп у Непалі, неподалік від Евересту. Ця історія, під назвою «Привид Гімалаїв», пояснює, як зі сліду пантери, знайденого в Мустанзі, Павловська подорожує до долини Кхумбу.
Після кількох речень, у яких розповідається про цілком класичний похід у цьому куточку непалу (втома, холод, кілометри), фотограф швидко переходить до суті: « Примружившись крізь телеоб’єктив камери, я помітила щось у тіні гори Пуморі. Спочатку я подумала, що це камінь, але це було саме те, що я шукала.»

Сніговий барс вже там, як у фільмі, де все вирішується одним клацанням пальців, у стилі deus ex machina .
Занадто красиві фото? Занадто розмиті?

Альпіністи, які подорожували регіоном протягом майже трьох десятиліть, здебільшого ніколи не бачили снігового барса, навіть на мить.
Ті, хто знають фотографів дикої природи, які захоплюються сніговим барсом, знають, як важко побачити цю тварину.

І найвідоміший із них, француз Вінсент Мюньє (Vincent Munier): "Неправдоподібність цих фотографій відразу кинулася в очі. Снігові барси перетинають перевали, я це бачив на власні очі, але це відбувається надшвидко й це майже неможливо вхопити на фото.
Барси зазвичай "позують" сидячи.
Але на фото Кіттії, з такою обстановкою, це навіть надприродно. На одній із фотографій не збігається освітлення, і здається, що є два сонця.
Я вважаю серйозним те, що ми не робимо різниці. Тим паче, що Кіттія розповідає фальшиву історію навколо цих фото.

Чи варто нагадувати, що снігові барси у своєму ареалі проживання не досягають висоти 5500 метрів? Однак на фотографіях, запропонованих Киттією, сныговий барс «позує» у високогірному середовищі льодовиків, сераків і тріщин.
Однак, як пояснює Вінсент Мюньє, «ми називаємо його сніговим барсом, але він майже ніколи не йде в сніги, тим більше в місця чистого льоду та ущелин, де немає ныякої здобичі.
Сніговий барс ніколи не шукає труднощів. Він залишається в безпечному й поживному середовищі»


Що стосується розсудливості тварини, то вона, очевидно, протилежна хвилюванню, яке панує в цьому регіоні Горак Шеп, одному з найбільш завантажених у Гімалаях, з постійними перельотами вертольотів до базового табору Евересту.

Перевірений фотоколаж: ФОТО №4

Знадобилося гостре око фотографа, який спеціалізується на Гімалаях, Джоселін Чаві ( Jocelyn Chavy), щоб визначити дві області (віддалені майже кілометром одна від одної), які є двома половинами фотографії №4. На цьому зображенні верхня частина зображення показує звужений хребет із дуже крутими сніговими відрогами: цей відрог існує, він належить до південно-західного хребта гори Нупцзе.

Цей «кінець» гори був наклеєний, щоб утворити верхню частину зображення, на сонці. Нижня частина зображення виглядає як перевал, де рухається (фальшивий) сніговий барс, перевал, який розташований на західному хребті Нупцзе, той, що межує зі знаменитим Льодоспадом Евересту праворуч (зі стандартним маршрутом сходження на врешину світу).
Цей «перевал» вперше перетнула японська експедиція 1977 року, і, за словами Родольфа Поп'є, він є продовженням альтернативного маршруту, пройденого до висоти 5920 метрів експедицією Марка Батара минулого року.

Висота цього перевалу: 6300 метрів, це вже перехід з альпіністськими труднощами, для снігового барса цей перехід неможливий.
Перш за все, дві частини зображення абсолютно не можуть складати єдине ціле, оскільки ці два кінці Нупце діаметрально протилежні, майже в кілометрі один від одного.
Тому це зображення №4 є повним штучним виробом

Перший план

Прівняння фотоколлажу з справжнім фото гірської місцевості




Фон

Насправді фоном є частина південно-західного хребта Нупце, на кілометр далі (Примітки Alpine Mag).
Насправді фоном є частина південно-західного хребта Нупце, на кілометр далі (Примітки Alpine Mag).

Фото Jocelyn Chavy /  Alpine Mag
Фото Jocelyn Chavy / Alpine Mag

Фото Jocelyn Chavy /  Alpine Mag
Фото Jocelyn Chavy / Alpine Mag



Ще один перевірений колаж: три площини ФОТО №3

Що стосується фотографії №3, то відчуття накладених площин вражає.

На передньому плані ми спостерігаємо льодовикове плато, сераки якого викривають свої тріщини. Як ми вже сказали, жоден сніговий барс туди не потрапить.
місце на фото відоме: це перевал Лхо-Ла (6006 метрів). Деталі льодовикової та скельної структури можна побачити на фото, зробленому лижником Анджеєм Баргелем (Andrzej Bargiel), зробленому цього року

За іронією долі ми знаходимо цей перевал на фоні фотопортрету «Павловської». За винятком того, що фон фотографії снігового барсу №3 не відповідає фону перевалу Лхо-Ла. Таким чином, штучність фото доведена.

Фото Jocelyn Chavy /  Alpine Mag
Фото Jocelyn Chavy / Alpine Mag

Примітки Alpine Mag
Примітки Alpine Mag

Фото перевалу Лхо-ла (Lho La), листопад 2022 р. Andrezj Bargiel / листопад 2021 р.: Flickr Gokarna Magar (Примітки Alpine Mag)
Фото перевалу Лхо-ла (Lho La), листопад 2022 р. Andrezj Bargiel / листопад 2021 р.: Flickr Gokarna Magar (Примітки Alpine Mag)


Ще один фотомонтаж: вертикальне фото із засніженою горою №1

Це, мабуть, найбільш переглянуте та розтиражоване по ЗМІ фото: на вертикалі зображений снігови йбарс (все ще крихітний) та дуже естетичний і значний фон засніжених гір.

Насправді ця, здавалося б, величезна вершина є дуже маленьким супутником на південь від гори Пуморі, вершини 7161 м, розташованої прямо над знаменитою оглядовою точкою Кала Паттхар.
Завдяки ефектам потужного зуму, такого як 500-мм або 600-мм, який використовувала Павловська а маленькі деталі стають великими.
Завдяки ефектам Photoshop скелі та інші навколишні гори були стерті, щоб виділити сніжну гору. На передньому плані, праворуч і в тіні, додано засніжені та скелясті схили, яких насправді немає біля цієї невеликої вершини-супутника, що підтверджує враження від колажів із кількох фотографій.
Тому ця фотографія №1 також є чистим фотомонтажем.

Супутник Пуморі

Ліворуч вертикальне фото Павловської. Праворуч справжне фото супутникової вершини гори Пуморі. Фото Andrew Gatenby/Flickr. Примітки Alpine Mag
Ліворуч вертикальне фото Павловської. Праворуч справжне фото супутникової вершини гори Пуморі. Фото Andrew Gatenby/Flickr. Примітки Alpine Mag


ЗМІ в омані

З 11 листопада 2022 року фотографії тиражуються по всьому світу.
Кілька слів з акаунта Павловської в Instagram перекладено та використано як частину беззаперечного наративу.
Навіть найбільші медіа потрапляють у пастку та публікують її фотографії як правдиві знімки, як-от поважна британська газета The Times of London або спеціалізовані фотосайти, такі як Petapixel чи Chasseur d'images.
Інші організації, такі як посольство США в Непалі або обліковий запис зірки фотографії тварин в Instagram Animal Planet.

Журналісти Alpine Mag зв’язалися електронною поштою з Кіттією та попросили у неї вихідні файли з високою роздільною здатністю чотирьох фотографій снігового барсу.
Вона відповіла й надіслала їх протягом кількох годин, не без ентузіазму пояснивши, що «вже продала понад 50 примірників, у тому числі й у Франції».
Зчитуючи інформацію, що міститься на фотографії (метадані та EXIFS, тобто посвідчення особи кожної фотографії), ми можемо прочитати, що була використана камера Nikon D850 з об’єктивом Nikkor 500 мм, оскільки Павловська показала це на двох її фотографіях з фотоапаратом у руках і підозрілим фоном.

Навіть найбільші медіа потрапляють у пастку та публікують її фотографії як правдиві знімки
Навіть найбільші медіа потрапляють у пастку та публікують її фотографії як правдиві знімки

Навіть найбільші медіа потрапляють у пастку та публікують її фотографії як правдиві знімки
Навіть найбільші медіа потрапляють у пастку та публікують її фотографії як правдиві знімки


Жодна з фотографій снігового барсу не може бути датована

Однак є дивовижний елемент: анонсована дата зйомок – 01.01.2018. Будь-який фотограф, любитель чи професіонал, знає, наскільки важлива ця настройка. Дата й час зазвичай оновлюються під час придбання камери й завжди залишаються правильними, навіть якщо акумулятор камери розрядився. Якщо дата неправильна, це тому, що були спеціально внесені коригування у налаштування

Висновок: жодна фотографія сніогово барса не може бути датована.

Щоб побачити це чіткіше, журналісти Alpine Mag попросили Павловську надіслати нам один або кілька вихідних файлів фотографій RAW або NEF (електронний формат Nikon). Відповіді журналісти так і не отримали.

Питання чесності

Ця історія про фотографії, які надто гарні, щоб бути правдою, є сукупністю доказів, яких недостатньо окремо, але красномовні, якщо зібрати разом.

Робота тільки почалася, і з часом будуть знайдені всі частини головоломки.

Графіка є невід'ємною частиною фотографії.

Kittiya Pawlowski” очевидно брала участь у великій кількості фотоконкурсів у цій галузі. Але ці роботи мають ідентифікуватися як штучний коллаж, а не як фотографії дикої природи чи документальні фотографії.
Вінсент Мюньє пояснює: «Це серйозне звинувачення, і важливо засудити такі дії. Це гонка за красивим особистим іміджем що використовує неправдиву інформацію, обман. Це і неприємно, і сумно»

Покупці паперових копій її робіт, ціна яких на сайті художньої галереї досягає 1500 євро, повинні будуть вирішити для себе, чи варті були штучні коллажі, зроблені у Photoshop такої ціни

На багато запитань ще потрібно відповісти.

Ще залишаються невизначені відповіді на деякі питання, і якщо «Кіттія Павловські» не пояснить ці питання відкрито, то є над чим працювати:

  • Звідки походять зображення снігових барсів?
  • Чи Кіттія Павловські, чиє повне ім’я в Instagram є нагадуючим псевдонімом «Girl_creature», насправді існує? Жодних «реалістичних» її портретів не знайти в Інтернеті.
  • Звідки взяті фрагменти зображення сидячого снігового барса? На передньому плані є морена, на другому потрісканий льодовик, а посередині ще ця пантера, яка, напевно, була десь запозичена...


Теги: гори, сніговий барс
Автор: Редакція 4sport.ua за матеріалами https://alpinemag.fr/
Опубліковано в спортивний туризм

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

ІНШІ НОВИНИ РОЗДІЛУ