Мільярдера більше немає: засновник бренду Patagonia віддає свою компанію на благодійність

Івон Шуїнар (Yvon Chouinard) - засновник компанії "Patagonia". Фото Natalie Behring для The New York Times
Івон Шуїнар (Yvon Chouinard) - засновник компанії "Patagonia". Фото Natalie Behring для The New York Times


Через півстоліття після заснування компанії з виробника одягу для активного відпочинку "Patagonia" Івон Шуїнар (Yvon Chouinard), ексцентричний скелелаз, який неохоче став мільярдером завдяки своїй нетрадиційній позиції капіталізму, залишив компанію.

Детальніше про історію бренда Ви можете прочитати в нашій статті: PATAGONIA - БІЗНЕС У СТІЛІ СЕРФІНГ

Замість того, щоб продати компанію чи вивести її на біржу, Івон, його дружина та двоє дорослих дітей передали свою власність на "Patagonia" , яка оцінюється приблизно в 3 мільярди доларів, спеціально створеному трасту та некомерційній організації.
Вони були створені, щоб зберегти незалежність компанії та гарантувати, що всі її прибутки — близько 100 мільйонів доларів на рік — будуть використані для боротьби зі зміною клімату та захисту незабудованих земель у всьому світі.

Цей незвичайний крок відбувається в момент дедалі більшої риторики до захисту довкілля з боку мільярдерів і корпорацій, чиї заклики про те, щоб зробити світ кращим, часто переважають над їхнім внеском у вирішення тих самих проблем, які вони, як стверджують, хочуть вирішити.

У той же час, відмова Шуїнара від сімейного багатства відповідає його давньому нехтуванню нормами бізнесу та його довічній любові до навколишнього середовища.

«Сподіваюся, це вплине на нову форму капіталізму, яка не закінчиться кількома багатими людьми та купою бідних», — сказав 83-річний Шуінар в ексклюзивному інтерв’ю газеті "The New York Times ", -«Ми збираємося віддати максимальну суму грошей людям, які активно працюють над порятунком цієї планети».

«Сподіваюся, це вплине на нову форму капіталізму, яка не закінчиться кількома багатими людьми та купою бідних», — сказав 83-річний Шуінар в ексклюзивному інтерв’ю газеті "The New York Times ", -«Ми збираємося віддати максимальну суму грошей людям, які активно працюють над порятунком цієї планети». Фото Meridith Kohut для The New York Times
«Сподіваюся, це вплине на нову форму капіталізму, яка не закінчиться кількома багатими людьми та купою бідних», — сказав 83-річний Шуінар в ексклюзивному інтерв’ю газеті "The New York Times ", -«Ми збираємося віддати максимальну суму грошей людям, які активно працюють над порятунком цієї планети». Фото Meridith Kohut для The New York Times


Patagonia продовжуватиме працювати як приватна комерційна корпорація, штаб якої розташований у Вентурі, штат Каліфорнія, щороку продаючи куртки, шапки та лижні штани на суму понад 1 мільярд доларів.
Але сім'я Шуїнардів, яка контролювала компанію до минулого місяця, більше не володіє нею

У серпні 2022 року родина безповоротно передала всі пакети акцій компанії з правом голосу, еквівалентні 2 відсоткам акцій, новоствореній організації, відомій як Patagonia Purpose Trust.

Траст, який контролюватимуть члени родини та їхні найближчі радники, призначений для того, щоб Patagonia виконала своє зобов’язання вести соціально відповідальний бізнес і віддавати свої прибутки.
Оскільки Шуїнарди пожертвували свої акції довірчому фонду, родина заплатить близько 17,5 мільйонів доларів у вигляді податків на подарунок.

Магазин компанії "Patagonia".
Магазин компанії "Patagonia".


Потім сім'я Шуїнардів пожертвувала інші 98 відсотків компанії Patagonia, її звичайні акції, новоствореній некомерційній організації під назвою Holdfast Collective, яка тепер отримуватиме весь прибуток компанії та використовуватиме кошти для боротьби зі зміною клімату.
За своїм статутом та регістрацією Holdfast Collective має право робити необмежені політичні внески, тому родина не отримувала податкових пільг за свої пожертви.

«Таке рішення коштувало Шуїнардам всього прибутку, але ці витрати вони були готові понести, щоб гарантувати, що компанія залишиться вірною своїм принципам», — сказав Ден Мослі, партнер BDT & Co., комерційного банку, який працює з надбагатими людьми, включаючи Уоррена Баффета, і які допомогли Patagonia розробити нову структуру. «І вони не отримали за це благодійне відрахування ніяких прибутків, ніякої податкової пільги тут немає».

Віддавши основну частину своїх активів, що надбали за життя, Шуїнарди — Івон, його дружина Малінда та двоє їхніх дітей, Флетчер і Клер, яким обом за 40, — зарекомендували себе як одна з найбільш благодійних сімей у країні.

«Ця сім’я є особливою, якщо врахувати, що більшість мільярдерів щороку віддають лише невелику частку свого капіталу», — сказав Девід Каллахан, засновник веб-сайту Inside Philanthropy.
«Навіть ті, хто підписав « Обітницю благодійності » , не віддають так багато і, як правило, з кожним роком стають багатшими», — додав Каллахан, маючи на увазі зобов’язання сотень мільярдерів віддати основну частину своїх статків.

Патагонія вже пожертвувала 50 мільйонів доларів організації Holdfast Collective і планує внести ще 100 мільйонів цього року, що зробить нову організацію головним гравцем у кліматичній філантропії.

Ден Мосліі сказав, що ця історія не схожа на жодну іншу, яку він бачив у своїй кар’єрі. «За 30 з лишком років мого планування нерухомості те, що зробила сім’я Шуінарді, справді диво», — сказав він. «Це прийнято безповоротно. Вони не можуть забрати бізнес назад, більш того, вони не хочуть це робити».

Магазин компанії "Patagonia". Фото Laure Joliet для The New York Times
Магазин компанії "Patagonia". Фото Laure Joliet для The New York Times


Для самого Шуїнара таке рішення було простіше, ніж забезпечення задовільного вирішення питання планування спадкоємності.

"Я не знав, що робити з компанією, тому що я ніколи не хотів мати компанію", - сказав він зі свого дому в Джексоні, штат Вайо. - "Я не хотів бути бізнесменом. Тепер я можу спокійно померти, хоч завтра завтра, розуміючи, що компанія збирається продовжувати робити правильні речі наступні 50 років, і мені не потрібно бути поруч".

У певному сенсі відчуження Patagonia не є надзвичайною несподіванкою від Шуїнара.

Будучи піонером-скелелазом у долині Йосеміті в Каліфорнії в 1960-х роках, Шуінар мешкав в своєму автомобілі та їв пошкоджені банки котячого корму, які він купував по п’ять центів за штуку.

Навіть сьогодні він носить пошарпаний старий одяг, їздить на побитій Subaru і проводить час у скромних будинках у Вентурі та Джексоні, штат Вайо. Шуінар не має комп’ютера чи мобільного телефону.

Patagonia, яку він заснував у 1973 році, стала компанією, яка відображала його власні ідеалістичні пріоритети, а також пріоритети його дружини. Компанія першою запровадила все, від органічної бавовни до догляду за дітьми на місці, і, як відомо, не заохочувала споживачів купувати її продукцію, опублікувавши в «Чорну п’ятницю» в The New York Times рекламу «Не купуйте цю куртку».

Протягом десятиліть компанія віддавала 1 відсоток дохдів від своїх продажів, переважно місцевим активістам-екологам. А в останні роки компанія стала більш політично активною, дійшовши так далеко, що подала до суду на адміністрацію Трампа , намагаючись захистити національний пам’ятник « Bears Ears National Monument».

Протягом десятиліть компанія віддавала 1 відсоток дохдів від своїх продажів, переважно місцевим активістам-екологам. А в останні роки компанія стала більш політично активною, дійшовши так далеко, що подала до суду на адміністрацію Трампа , намагаючись захистити національний пам’ятник « Bears Ears National Monument».. Фото Laure Joliet для The New York Times
Протягом десятиліть компанія віддавала 1 відсоток дохдів від своїх продажів, переважно місцевим активістам-екологам. А в останні роки компанія стала більш політично активною, дійшовши так далеко, що подала до суду на адміністрацію Трампа , намагаючись захистити національний пам’ятник « Bears Ears National Monument».. Фото Laure Joliet для The New York Times


Проте, оскільки продажі компанії різко зростали, власний капітал Шуінара такожпродовжував зростати, створюючи незручну головоломку для людини, яка ненавидить надмірне багатство.

«У журналі Forbes я був зазначений як мільярдер, що мене дуже, дуже розлютило » , — сказав він. «У мене немає 1 мільярда доларів у банку. Я не їжджу на Лексусах».

Рейтинг Forbes , а потім пандемія Covid-19 допомогли запустити процес, який розгортався протягом останніх двох років і зрештою призвів до того, що Шуїнарди віддали компанію.

У середині 2020 року Шуінар почав говорити своїм найближчим радникам, включаючи Райана Геллерта, виконавчого директора компанії, що якщо вони не зможуть знайти хорошу альтернативу, він готовий продати компанію.

«Одного разу він сказав мені: «Райан, я клянусь Богом, якщо ви, хлопці, не почнете це робити, я візьму список мільярдерів журналу Fortune і почну телефонувати їм», – сказав Геллерт. «Тоді ми зрозуміли, що він говорить серйозно».

Використовуючи кодову назву Project Chacabuco, посилання на місце риболовлі в Чилі, невелика група юристів і членів правління Patagonia почала працювати над процесом.

Протягом наступних кількох місяців група досліджувала низку варіантів, включаючи продаж частини або всієї компанії, перетворення Patagonia на кооператив із працівниками як власниками, становлення некомерційної організації та навіть використання спеціальної компанії.

«Ми ніби перевернули кожен камінь, але насправді не було хороших варіантів, які могли б досягти їхніх цілей», — сказала Гіларі Десукі, генеральний радник Патагонії.

Найпростіший шлях, продати компанію чи вивести її на біржу, дав би панові Шуїнару достатні фінансові ресурси для фінансування природоохоронних ініціатив. Такою була стратегія його найкращого друга Дуга Томпкінса, засновника компаній одягу Esprit і The North Face.

Але пан Шуйнар не вірив, що його компанія зможе віддати пріоритет таким речам, як добробут працівників і фінансування кліматичних заходів, ставши державною компанією.

«Я взагалі не поважаю фондовий ринок», — сказав він. «Коли ви стаєте публічним, ви втрачаєте контроль над компанією, і вам потрібно максимізувати прибуток для акціонера, і тоді ви стаєте однією з цих безвідповідальних компаній».

Вони також думали просто залишити компанію Флетчеру та Клер. Але й цей варіант не спрацював, бо діти не хотіли керувати компанією.

«Для них було важливо, щоб їх не розглядали як фінансових бенефіціарів», — сказав пан Геллерт. «Вони дуже сильно це переживали. Я знаю, що це може здатися легковажним, але вони насправді втілюють уявлення про те, що кожен мільярдер є політичним провалом».

Нарешті команда юристів і члени правління знайшли рішення.

У грудні на одноденній зустрічі вся команда зібралася вперше з початку пандемії. Зустрівшись надворі, в оточенні дубів і садів авокадо, усі четверо Шуїнардів разом зі своєю командою радників погодилися рухатися вперед.

«Нам ще потрібно було з’ясувати мільйон і одну річ, але з’явилося відчуття, що це може спрацювати», — сказав пан Геллерт.

Тепер, коли майбутнє власності Патагонії зрозуміло, компанії доведеться втілити свої високі амбіції, щоб водночас керувати прибутковою корпорацією та боротися зі зміною клімату.

Івон Шуінар зняв оголошення для своїх співробітників удома у Вайомінгу. Віддавши основну частину своїх активів, що надбали за життя, Шуїнарди — Івон, його дружина Малінда та двоє їхніх дітей, Флетчер і Клер, яким обом за 40, — зарекомендували себе як одна з найбільш благодійних сімей у країні. Фото Natalie Behring для The New York Times
Івон Шуінар зняв оголошення для своїх співробітників удома у Вайомінгу. Віддавши основну частину своїх активів, що надбали за життя, Шуїнарди — Івон, його дружина Малінда та двоє їхніх дітей, Флетчер і Клер, яким обом за 40, — зарекомендували себе як одна з найбільш благодійних сімей у країні. Фото Natalie Behring для The New York Times


Деякі експерти попереджають, що без фінансової частки сім'ї Шуінардів, компанія та пов'язані з нею організації можуть втратити свою увагу. Поки діти залишаються на заробітній платі в компанії, а старші Шуїнарди мають достатньо коштів для комфортного проживання, компанія більше не розподілятиме прибутки сім’ї.

«Що робить капіталізм таким успішним, так це наявність мотивації до успіху», — сказав Тед Кларк, виконавчий директор Центру сімейного бізнесу Північно-Східного університету. «Якщо ви заберете всі фінансові стимули, сім’я, по суті, більше не матиме в цьому інтересу, окрім туги за старими добрими часами».

Щодо того, як Holdfast Collective розподілятиме прибутки компанії Patagonia, Шуінар сказав, що основна увага буде зосереджена на природних кліматичних рішеннях, таких як збереження диких земель. І Holdfast Collective також зможе фінансувати активістів, але також може лобіювати та робити пожертви на політичні кампанії.

«Я відчуваю велике полегшення, що навів лад у своєму житті», — сказав пан Шуінар. «Для нас це було ідеальне рішення».

Івон Шуїнар (Yvon Chouinard) - засновник компанії "Patagonia"
Івон Шуїнар (Yvon Chouinard) - засновник компанії "Patagonia"

Теги: Patagonia, Івон Шуїнар, Yvon Chouinard
Автор: Редакція 4sport.ua за матеріалами https://www.nytimes.com/
Переглядів: 1230
Опубліковано 2022-09-15 в