«Frigo-combo» - новий маршрут у Швейцаріїї на вершину гори Дув Бланш (Douves Blanches, 3582 метрів)

Сільван Шупбах (Silvan Schüpbach) та Петер фон Кенель (Peter Von Känel) перед горою Дув Бланш (Douves Blanches, 3582 метрів) у долині Валь д'Аролла в Швейцарії. Фото Silvan Schüpbach

11 листопада двійка швейцарських альпіністів: Сільван Шупбах (Silvan Schüpbach) та Петер фон Кенель (Peter Von Känel) розпочали свій альпійський зимовий сезон новим маршрутом на маловідому вершину гори Дув Бланш (Douves Blanches, 3582 метрів) у долині Валь д'Аролла в Швейцарії

Назва нового маршруту: «Frigo-combo»
Категорія трудності: M7/6a
Довжина маршруту: 450 метрів
Лінія: по північно-західній стіні гори Дув Бланш (Douves Blanches), пік 3582 метрів у долині Валь д'Аролла в Швейцарії

Маршрут «Frigo-combo» (M7/6a, 450 метрів) по північно-західній стіні гори Дув Бланш (Douves Blanches), пік 3582 метрів у долині Валь д'Аролла в Швейцарії. Фото Silvan Schüpbach

Щодо назви маршруту, слово "frigo" італійською означає «холодильник». Проте, незважаючи на те, що альпіністи кинули виклик своєму розуму, пройшовши маршрут у холодну погоду, назва маршруту означає не морозну температуру.
Насправді Шупбах і Канель виявили, що круті, крихткі величезні скельні блоки, розміром з холодильник стали великою проблемою на шляху до вершини Douves Blanches.

"Північно-західна стіна гори Дув Бланш є дещо невідомою, але вражаючою стіною у долині Валь д'Аролла.
11 листопада мені та Пітеру фон Кенелю вдалося пройти частково новий маршрут довжиною приблизно 400 метрів, по цій стіні.

Деякий час я думав про цю стіну, але оскільки вона виглядає такою крутою та важкою, я спочатку планував сходження нею влітку. Тим не менш, оскільки Пітер є надзвичайно сильним напарником, а погодні умови в долині ідеальними, ми вирішили зробити спробу в зимових умовах.

Рано вранці ми підійшли до гори і з першим променем світанку вперше побачили стіну зблизька. Ми швидко домовилися, яку лінію ми хотіли б спробувати, і почали проходити маршрут.
Нижня частина стіни складається з багатьох тріщин по плитчастій скелі та деякими сніговими та льодовими ділянками. Сходження не було легким, тому ми просувалися повільно.

Верхня частина стіни стала дуже крутою, і ми пройшли декілька ділянок драйтулінгу. Чим вище ми піднімалися, тим пухкішою ставала скеля. Останні дві мотузки складалися з окремих скельних блоків різного розміру, зчеплених разом.
Не слід недооцінювати ризики на останній ділянці стіни.

Тим не менш, ми натрапили на залишки скельних крюків - очевидно, інші альпіністи, колись, також наважилися пройти цю ризиковану ділянку стіни.
Ми вийшли на хребет у сутінках і, освітлюючи скелю вогнями налобних ліхтарів, спустилися вниз по стіні.
Через 17 годин ми благополучно повернулися до долини та разом відсвяткували ще одну чудову пригоду.

Ми назвали лінію "Frigo-Combo": Combo, тому що принаймні частина нашого сходження проходила за існуючим маршрутом, і Frigo - тому що це відповідає середньому розміру скельних блоків, які ми обійшли у верхній частині стіни."
- повідомив Сільван Шупбах

Теги: Сільван Шупбах, Silvan Schüpbach, Петер фон Кенель, Peter Von Känel, Дув Бланш, Douves Blanches, альпінізм, гори, Швейцарія, Frigo-Combo