Перше автономне соло-прохождення найдовшого гірського маршруту України: про невдачу та досвід

Віталій Піддубняк

17 січня 2021 року турист з Жашкова (Черкаська область) Віталій Піддубняк розпочав досить амбіційний проєкт: пройти зимою, соло і абсолютно автономно Найдовший гірський маршрут України - Закарпатський туристичний шлях (ЗТШ).

На нашому сайті Ви можете слідкувати за реалізацією проєкту в спецтемі: НАЙДОВШИЙ ГІРСЬКИЙ МАРШРУТ УКРАЇНИ: ЗАКАРПАТСЬКИЙ ТУРИСТИЧНИЙ ШЛЯХ. ПРОЄКТ ВІТАЛІЯ ПІДДУБНЯКА

Нажаль, як ми повідомляли раніше, 24 січня Віталій втратив на крутому засніженому схилі свої сані. Ця прикра невдача стала причиною дострокового завершення проекту.

Сьгодні на своїй сторінці в соцмережах Віталій висловився про отриманий в першій спробі досвід по проходженню взимку найдовшого туристичного маршруту України:

"Стало темно. В світлі ліхтарика вже нічого видно не було. Вітер не вчухав, йшов сильний сніг, видимість погана. Надії знайти сані не було. Навіть якщо завтра була б погода хороша, то їх вже не було б видно. Та навіть такого прогнозу погоди немає. Залишатися на висоті сенсу вже ніякого немає. Та й продовжувати також, автономний похід завершено.

В районі, куди я спустився до зони лісу, є пішохідний маршрут до села Либохора, навіть за картою дорога. Я пішов до неї і почав спускатися. В 21:00 я зайшов у село і вже знаючи що мій похід завершено, вирішив ночувати в готелі чи хоч якомусь приміщенні. Постукав у двері першої хатини, в якій горіло світло. Господиня мені виділили окрему хатинку, в якій вони проживали влітку, розтопила там пічку. Я розклав всі речі сохнути і ліг спати.

Наступного дня, з допомогою Іван Балаж, якого я навіть не бачив ніколи, я приїхав у Великий Березний, якщо точно, то село Забрідь. А з Либохори виїхати і потрапити до точки старту зовсім не просто, особливо за кілька годин. Там стояв мій автомобіль. Іван постійно тримав зі мною телефонний зв'язок під час походу, підказував напрямок по маршруту, допомагав інформаційно, підтримував. І робив це постійно, і аж до моменту приїзду додому. Абсолютно незнайома людина, хоч ми все ж таки познайомилися, коли вже я виїзджав додому. Дякую вам! І вже 26 січня я їхав додому.

Санчата  Віталія Піддубняка з спорядженням та провізією
Санчата Віталія Піддубняка з спорядженням та провізією

Я дуже вдячний тим, хто мене підтримував під час походу, хто писав коментарі, це дійсно дуже-дуже мотивувало на рух та надавало сил. Ще більше вдячний друзям по соцмережах, що були готові допомогти після втрати саней, спорядженням в тому числі. Це дуже приємно, коли незнайомі в житті але близькі по духу люди приходять на допомогу. Велика подяка виробникам туристичної продукції, що підтримали мене та надали свою продукцію для зимового походу (ROCK FRONT James Cook Fram Equipment Primus Ukraine LITEWAY Trekking TM - Перші захисні шкарпетки і компресійні гольфи України ). В повній мірі тест спорядження та можливість використання сухої їжі в довгоденному поході не відбувся, та певні висновки та результати є. Дякую за висвітлення моє спроби пройти ЗТШ зимою інформаційному ресурсу https://4sport.ua/ .

Продовження маршруту в форматі не автономно я повністю виключав. Це зовсім інше, такий варіант можна було б робити відразу, та я такого не хотів, я хотів чогось зовсім не простого. І головне що виходило, максимальну вагу я проніс та проволік добре, круті набори висоти пройшов. Вже й вага зменшувалася, і організм вийшов на роботу з навантаженнями, і в графік вкладався (з урахуванням першої важкої фази походу), і далі рівномірніші та менші зміни висоти... Та щось пішло не так. І в один момент мій зимовий ЗТШ було закрито. Наступного дня, вже в селі на низах, зранку було багато снігу, він йшов до обіду, хоч ввечері все було "голе", трава, вода. Тому рішення про спуск виправдало себе. Фото якраз з вікна хатинки зранку в Либохорі.

Фото якраз з вікна хатинки зранку в Либохорі.

Я спробував, я отримав необхідний досвід, головне що я побачив що це абсолютно реально. Були моменти, над якими потрібно попрацювати, щось переробити, змінити, в тому числі і в спорядженні, проявили себе деякі проблемки, які я не продумав в теорії і отримав їх на практиці. Отож я тепер як найкраще підготовлений в теорії та в практиці.

Фізична форма хороша, психологічна ще краща, емоційна стабільність. "Так повинно бути", "що не робиться, - то на краще". Вже зараз я купив 4 балони газу, снігову лопату, скоро візьму нові сані та обладнаю їх для походу, зроблю покупку кішок (почекаю може подешевшають після сезону).
Мрія - є мрія, її здійснення потрібно довго чекати, а то буде не цікаво і не так цінно її здійснити. "

Теги: Віталій Піддубняк, Найдовший гірський маршрут України, Закарпатський туристичний шлях, ЗТШ