Калімнос. Інструкція з реалізації мрій

Стаття Сергія Красовського про особисті враження та опису скелелазних секторів грецького остарова Калімнос - Європейської мекки скелелазного спорту.

Нагадаємо, що Калімнос це найкраще місце в Європі для скелелазіння (за опитуванням проведенним ресурсом 8а.nu), також на ньому проходить найбільший в Європі фестиваль скелелазіння Kalymnos Climbing Festival, котрий в 2014 році пройде з 9 по 12 жовтня.

А історію створення цього місця Ви можете прочитати тут >>>>

Цікаво тепер згадати цілі і завдання нашої мандрівки. Ми планували трохи полазити на скелях, трохи повалятись на пляжах і покупатись в морі та оглянути дещо цікавого. Одразу повинен сказати, що нічого з цього не вийшло... В результаті полазив я по скелях по саму кришку від люка, навалялись на пляжах і накупались на цілий рік вперед, об’їхали весь Калімнос і половину сусіднього Толедоса. Про це та багато іншого буде йти мова в даному літературному творі.

Наш маршрут виглядав наступним чином: ввечері ми стартували зі Львова автобусом до Кракова. Після прогулянки містом та обіду ми вирушили в аеропорт. Переліт на острів Кос зайняв дві з половиною години. Вийшовши з аеропорту ми одразу сіли на автобус до Мastichari (ціна 2€), де ми купили квитки на паром до Калімноса(ціна 4.5€) та розпочали підготовку до фінальної ділянки подорожі.
Безпосередньо перед причалом поруч з великим пляжем на якому розважались кайтсерфери, є декілька місцевих ресторанчиків, в одному з яких ми влаштувались очікувати наш морський транспорт, до відправлення якого залишалась година і 15хв. Приблизно за 1хв після того як ми зробили замовлення, власник ресторану з абсолютно не зрозумілих для нас причин почав пояснювати, що ми не встигнем з’їсти замовлену їжу до часу відправлення парому. Я ніяк не міг второпати, як це я голодний і втомлений дорогою, більш ніж за годину не впораюсь з їжею.

* Причина виявилась банальною - при перельоті з Кракова в Грецію ми перетинаємо часовий пояс і знову потрапляєм в український час.
В результаті ми поставили новий власний рекорд з швидкісного поїдання грецького салату, спостерігаючи за причалюванням нашого парому, і після забігу на коротку дистанцію з багажем (також новий рекорд) знаходились щасливі на палубі розкішного міжострівного лайнера Маргаріта 2.

* Пароми є різної категорії і який саме буде відпливати у певний час вияснити практично неможливо. Єдиним достовірним фактом є ціна квитка і, як наслідок, час слідування. Все просто: дорожче – швидше.

Отже через 40хв головна портова артерія Калімноса місто Pothia прийняло нас у свої обійми. Практично миттєво була отримана пропозиція доїхати до нашого місця призначення на таксі за 15€, не менш блискавично ця пропозиція була відкинута, оскільки в полі зору виявилась автобусна зупинка з розкладом автобусів, згідно якого у нас були великі шанси вже за 20хв розсікати острівні простори на цьому чудовому виді транспорту. Що, як ви розумієте, успішно відбулось та обійшлось нам в 1.5€ з особи. З часом було виявлено, що економія в часі могла б скласти приблизно 10-15 хв, що однозначно не виправдовувало зайвих витрат.

* На всіх автобусних зупинках є розклад руху. Розклад дотримується по наших оцінках на 90%. Тому, якщо у вас важлива поїздка, враховуйте певну імовірність відсутності автобуса. Так, зокрема, трапилось з нашим поверненням на паром у зворотню сторону, автобус з незрозумілих причин не приїхав, але нам вдалось домовитись з таксистом за ціну в 7€.

Близько восьмої години вечора ми прибули до Masouri, у наш номер в Каліпсо студіо. Таким чином, дорога зі Львова до місця проживання зайняла приблизно 22 години.

* Номер ми бронювали на booking.com. Повинен сказати, що з точки зору розташування, ціни, та наявності кухні вибір апартаментів був досить малим, тому варто займатись цим питанням завчасно. Також можна шукати житло на climbing-greece.com. Доречі, на час проведення скелелазного фестивалю, який має відбутись в жовтні всі номери в нашому студіо забукані вже зараз.

Далі нам нічого не залишалось крім як приступити до реалізації намічених планів. Звіривши гайдбук з місцевістю, ми з радістю виявили, що знаходимось в самому центрі подій. До найближчих скелелазних секторів 30 - 40хв ходу, причал для відправки на Толедос - 200м, найближчий пляж - 50м, продуктовий магазин – 50м. В ході розвідувальної прогулянки по околицях було виявлено місця скупчення скелелазної спільноти, початок підходів до деяких скельних районів та альтернативні пляжі.

В наступній частині я постараюсь коротко дати власну характеристику секторам, в яких нам довелось побувати і відмітити траси, які найбільше сподобались. Інформація про маршрути не буде містити спортивної складової типу онсайт, флеш, редпоінт, “на останній зацепці просковзнула нога”, “якби була краща кондиція то заліз би з третьої спроби” і тому подібного занудства, а лише красу і логічність лінії з моєї скромної точки зору.

Отже

Afternoon. Сектор знаходиться в тіні до обіду. Тут в основному прості вертикальні траси. Він стане в пригоді тим кому потрбіно призвичаїтись до пробивки або просто помилуватись пейзажами. Сектор є також зручним для розминки, оскільки розташований поруч з більш спортивними.

Grande Grotta. Це те місце, звідки роблять основну масу скелазних фото на Калімносі. Неймовірної краси арка та прекрасний вид на Толедос сильно відволікають від спортивного процесу. Траси Ivi 7a+ та DNA 7a будуть ще довго з’являтись в моїй уяві. Ми вирішили не порушувати загальноприйняті традиції і також зробити тут фото з видами на сусідній острів.

* Взагалі кажучи, і це відноситься до більшості секторів на острові, щоб не відчувати обмежень у виборі маршрутів, варто задуматись про довшу мотузку 70 або 80м і набір відтяжок від 20шт.

Panorama. Знаходиться одразу поруч з Grande Grotta. Тут великий вибір трас різноманітної складності в основному по середнім нависанням. Найбільше запамятались Joggel & Toggel 6c+ та Commandante Markos 7a.

Sicati Cave. Це окрема цікава історія. Сектор знаходиться у самій віддалені частині острова. (Ми навіть отримали смс в якому Київстар вітав нас в Туреччині.) Він являє собою діру на схилі, яка утворилась внаслідок обвалу стелі печери. Ті, кому доводилось в побувати в словенському Оспі, зрозуміють про що мова. Але, на відміну від Оспа, тут провалилась ціла кришка і фактично утворилась дірка. Тобто, щоб потрапити до маршрутів, потрібно спуститись короткою обладнаною via ferrata, а більш романтично настроєні відвідувачі можуть спуститись використовуючи власне спорядження зі спеціально обладнаних на поверхні гаків. Поруч знаходиться неймовірної краси бухта з природним пляжем. Для того, щоб добратись до цих райських місць, вам знадобиться транспортний засіб типу скутера. Також, в окремих випадках, якщо компанія досить велика, можна орендувати лодку, яка доставить вас у вищеописану неймовірної краси бухту.

Варто врахувати, що від місця парковки до самого сектора приблизно 60хв ходу. Це зіграло певну роль у нашому відвідуванні, оскільки ми були обмежені часом коли нам необхідно було повернути скутер, тому полазити вдалось лише приблизно 2 годин і провести часу на пляжі близько 40хв, що більш ніж недостатньо для такого вражаючого місця. Напевно, саме тут і зародились перші думки про необхідність повернення на Калімнос в майбутньому для продовження цікавих пригод. Хто зна, але думка має силу. Armata Sikati 7b та її сусідка якою я встиг лише помилуватись в процесі лазіння Laurent...y` a Quelque` un 7c, кличуть мене до себе.

* При виборі маршруту, зручно керуватись маркуваннями в гайдбуці на зразок фейсбуківських ’лайків’. Градація йде від нуля до трьох зірочок і нотка як вершина задоволення. Я лазив траси виключно позначені ноткою або трьома зірочками.

Three Caves (Toledos). Багато що в цьому секторі говорить само за себе. Як зрозуміло з розташування, скутера буде не достатньо, щоб сюди добратись. Сектор складається з трьох невеликих печер, точніше скельних арок. Вони знаходяться в гірському хребті Толедоса і добре видимі з Калімноса. Крім всього іншого, звідси відкривається чудовий вид на Калімнос. Лодки між островами курсують кожні 30хв і переправа коштує 2€ з особи. В даному секторі я би радив лазити виключно трьохзіркові та ноткові лінії, оскільки решта, як на мій погляд, прокладені по небезпечному рельєфу. В кожній з печер було пройдено по 1-2 траси. Найбільше запамяталась і внесена в ’список найкращих’ Princess 7c+ у верхній арці.

Jurasic Park. Одразу відмічу, що підхід до цього району виявився найсладнішим з усіх. Дорога займає приблизно годину часу переважно по крутому схилу, а деякі з маркерів не одразу є помітними. Одну з ділянок я взагалі класифікував як категорії складності 5a. Оксана з відсутністю скелелазних навиків вимушена була проявити неабияку мужність в подоланні перешкод. Тим не менше, як ви напевно здогадались, це було того варто. Це сектор з широким вибором спортивних ліній по середньому та великому нависаннях з найрізноманітнішим рельєфом. Ті, хто у формі і рівень лазання дозволяє лізти 7в-7с в декілька спроб або є бажання попрацювати на 8а-8в - вам сюди. Тут є також декілька простих трас, але вони будуть на сонці вже до 12 години. Решта сектора знаходиться в тіні до третьої дня. Більшість маршрутів виглядають дуже привабливо. З тих, що я спробував, мені найбільше сподобались Kalinicta Mer 7b+ та Nicola de Tigre 7c.

* Щодо страхування на маршрутах в крутим нависанням. Одного разу я натрапив на статтю з описом спеціальної подушки для підтримки шиї. Ми виготовили її самостійно і можем сміливо заявити що це зручна і незамінна річ. Приємно було спостерігати, як один з іспанців, у якого були призмові окуляри для страхування, з цікавістю розпитував Оксану про цю чудо річ.

Irox (Toledos). Підхід дуже приємний та мальовничий – це великий 50-и хвилинний траверс просторами Толедоса з видом на Калімнос, море і сусідню гору. Це сектор-контраст, прості траси є дійсно простими, але дуже гострими, оскільки знаходятьвся в менш ніж 100м від берега моря, а складні - є дійсно складними, але дуже красивими. Marmornei 7c наваляла мені по-дорослому, чи можливо це дався в знаки похід попереднього дня в Jurasic Park. Любителі складних коротких болдрінгових ребусів на зразок Нікітського Кінг-Конга або ричагів – вам сюди. Також дуже сподобались Kyprios Angel 7a і Hevex 6c+.

* Доречі на Толедосі є можливість сходити мультипітч Gelitokit 6b+, це знаходиться якраз по дорозі до Irox в секторі North Face. Також, на Калімносі на скелі навпроти нашого місця проживання, є прокладена мальовнича via ferrata з можливістю для бажаючих здійснити вертикальний спуск на мотузці з арки висотою 35м. На жаль, дану розвагу ми не змогли реалізувати. Це явно не літня забавка - сонце починає освічувати цю ділянку стіни вже з 11 ранку.

Arginоnta. Якщо вам потрібно зробити спортивно-розслаблюючий день, без складних підходів і важких трас – цей сектор буде дуже хорошим вибором. Він знаходиться, як не важко догадатись з назви, на виїзді з містечка Arginоnta, недалеко від маленького місцевого пляжу в одній із самих великих бухт острова. Власне цю бухту доводиться минати прямуючи в дальні сектори, як наприклад, Sicati Cave. Підхід розпочинається розвважальною via ferrata.

Найбільше запамяталась, судячи з рівня замагнеженості, місцева шедевральна траса No Sleep 7a+. Під час відпочинку ми запримітили ще один сектор, який було вирішено також відвідати. Він знаходиться на протилежному березі бухти і називається...

Local Freezer. Сектор об’єднує в собі відносно невелику арку та кусок крутого схилу. По схилу потрібно переміщатись використовуючи стаціонарні мотузкові перила. Мені видалось небезпечним те, що напарник знаходиться на самостраховці прямо під маршрутом. На трасі Nostalgia 6c, яка, судячи з усього, вже пережила стадію ремонту, я не почувася комфортно через подібні фактори страховки. Оскільки я не відношусь до мужніх горосходжувачів, єдине що можу порадити – обов`язково використовуйте шолом. Щодо арки, то тут прокладені красиві спортивні маршрути по сильному нависанню. Доля сама зробила вибір траси, оскільки на Blood Bath 8a+ були розвішані відтяжки. І я просто не міг відмовити собі в задоволенні попрацювати з подібним шедевром.

* Крім всього іншого, маршрути вразили частотою пробивки, я би однозначно зекономив гаків на багатьох з них. Це, звичайно, додає плюс до всіх інших рівнів комфорту, хто почувається безпечно може просто пропускати певні гаки. Також всі спускові станції відвіданих маршрутів, були обладнані стаціонарними спусковими карабінами. Всі підходи до секторів достатньо добре промарковані різними способами. Шукати своїх власних шляхів або відхилятись від промаркованих, як показала практика дуже невигідно і незручно, а деколи навіть небезпечно.

Spartacus. Це ще один сектор-контраст. Тут є повний набір маршрутів на всі смаки і настрої. Від похилих простих до крутих нависань. Одна частина сектора освітлюється вже в 12 годині, інша залишається в тіні до 3 години. Це був завершальних сектор нашого виїзду і лише тут мені довелось зустріти трасу рівня заполірованості як у кримських. Я вже навіть забув, що на вапняку бувають подібні проблеми. Тим не менше, лінія красива і варта уваги Les Amasones 6c. Також, ще один маршрут Daniboy 8a потрапив до каталогу ’найкращих’. Потрібно буде обовязково його полізти наступного разу.

Інформація з культурно-розважальної програми:
Історично Калімнос відомий ще, зокрема, своїми традиціями по добуванню морських губок. Їх тут можна придбати в кожному місті. Варто звертати увагу на ціни, які можуть відрізнятись від магазину до магазину.

Недавно було завершено прокладання дороги що з’єднала два протилежних узбережжя, що дає можливість здійснити кругову подорож островом довжиною до 50км.

Не пропустіть можливості спробувати місцеву традиційні страви moussaka, Tzatziki, фаршировані помідори, грильовану рибу та інші. Як виявилось баклава – традиційні грецькі солодощі, а зовсім не турецькі, як я вважав до недавна.
Також є можливість відвідати різноманітні екскурсії по сусідніх островах та зайнятись дайвінгом. Я би також порадив мати з собою трубку для пірнання, оскільки навіть в береговій зоні досить красиво: багато риб та іншої морської живності. На одному з пляжів Толедоса мене на покидало відчуття, що ми плаваєм в акваріумі. Зграя немаленьких риб постійно нас супроводжувал, а камбала здивовано спостерігала за цим дійсвом з морського дна. На природніх пляжах необхідно бути уважним у звязку з присутністю морських їжаків, що безперечно свідчить про чистоту місцевих вод, але також може завдати купу клопоту, якщо не пощастить наступити на цю цікаву морську тварину.

Щодо “наступних разів” та реалізації мрій. Я пригадав, що читав колись статтю про Калімнос в Climbing, де були фото Blood Bath 8a+ в секторі Local Freezer. Це можливо і послужило першою іскрою, яка запалила шлях до реалізації мрії побувати тут, мрії на реалізацію якої з різних причин пішло майже 10 років.

З найкращими побажаннями реалізації ваших мрій, з любовю та добром до всіх, команда Kalymnos Magic Tour Сергій і Оксана.

Теги: Kalymnos, Калимнос, скалолазание, гайдбук Калимноса, описание секторов Каламноса, описание маршрутов острова Калимнос